Woopah

Garantie & Klachten

Garantie

Woopah heeft een ruim assortiment aan producten en wij doen logischerwijs ons best om deze in goede conditie aan u te leveren. Toch komt het wel eens voor dat er een product kapot gaat tijdens transport of dat er iets anders gebeurt waardoor u aanspraak kunt maken op garantie. Al onze producten hebben een garantietermijn van 1 jaar, met uitzondering van de kinderfietsen. Op kinderfietsen gelden de volgende garantietermijnen. 10 jaar garantie op het frame en de voorvork. 5 jaar garantie op het lakwerk en roest van binnenuit, en 1 jaar garantie op alle onderdelen behalve de banden. Wij hanteren hierin de garantietermijn van onze leverancier.

Wettelijk gezien bent u verplicht om een gebrek binnen twee maanden na constatering aan ons te melden. U kunt hiervoor contact met ons opnemen door een mail te sturen naar info@woopah.nl of het contactformulier op de website in te vullen. Wij zullen dan beoordelen hoe we u het beste verder kunnen helpen. Indien het gebrek binnen de garantie valt zullen wij kosteloos en in overleg tot reparatie, vervanging of terugbetaling van het product overgaan.

De garantie geldt niet indien:

  • U de geleverde producten zelf heeft gerepareerd en/of bewerkt of door derden heeft laten repareren en/of bewerken
  • De geleverde producten aan abnormale omstandigheden zijn blootgesteld of onzorgvuldig zijn behandeld of in strijd zijn met de aanwijzingen welke aangegeven zijn op de verpakking
  • De gebreken geheel of gedeeltelijk het gevolg zijn van voorschriften die de overheid heeft gesteld of zal stellen ten aanzien van de aard of de kwaliteit van de toegepaste materialen.

Klachten

Uiteraard bied Woopah de producten met de grootste zorg aan. Echter kan het altijd voorkomen dat een product of levering niet naar wens is. Wij raden u aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar info@woopah.nl of het contactformulier op de website in te vullen.

Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om je geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur.

Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Dit ODR platform is te vinden op https://ec.europa.eu/odr . Wanneer je klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het je vrij om je klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.